ابزار لازم برای نصب و اجرای ایزوگام

همان طور که حتما می دانید نصب کردن ایزوگام برای پشت بام در اصل برای جلوگیری از به وجود آمدن رطوب و نم در سقف انجام می شود و به جرات می توان گفت از مهم ترین کارها است که حتما باید انجام شود و در صورتی که ایزوگام را نصب نکنید ممکن است خسارت های بسیار جدی بر ساختمان وارد کنید‌.

بنابراین توصیه می شود که علی رغم اینکه قیمت ایزوگام به چه میزان باشد بهترین و با کیفیت ترین جنس آن را خریداری کنید‌‌. دقت کنید که ایزوگام یکی از بهترین روش ها برای ایجاد عایق مناسب است که برای این امر بهتر است از نیروی حرفه ای و ماهر در این امر کمک بگیرید. البته لازم است بدانید که داشتن ابزار لازم برای نصب و اجرای ایزوگام از مهم ترین قسمت های نصب آن به حساب می آید.

از جمله مهم ترین تجهیزات می توان به مواردی همانند طناب و قرقره برای انتقال دادن ایزوگام، کپسول های گاز مایع، مشعل های ایزوگام کار، کمچه ها و ماله بند کشی برای ایجاد عایق مناسب، تیغ های مختص موکت بری فلزی، فندک های جرقه ای، کپسول های آتش نشانی اشاره کرد که در ادامه اقدام به معرفی بیشتر آن ها کرده ایم.

ابزار لازم برای نصب و اجرای ایزوگام

طناب و قرقره برای انتقال دادن ایزوگام

از تجهیزات مهم برای نصب و اجرای ایزوگام، طناب و قرقره است. در واقع زمانی که آسانسور وجود ندارد بهتر است که به جای هدر رفتن انرژی کارگر جهت نقل و انتقال ایزوگام و خسته نکردن بیش از حد آن ها، از قرقره و طناب کمک گرفت تا این امور سخت به راحتی انجام شود. بنابراین علاوه بر صرف هزینه برای قیمت ایزوگام لازم است تجهیزات مورد نیاز نصب آن نیز تامین شود‌.

کپسول های گاز مایع

از معمول ترین روش ها برای نصب کردن ایزوگام این است که به طور کامل با سطح متصل شود. بنابراین برای این امر رول های ایزوگام منتقل داده شده به پشت بام باز شده و پس از اینکه به طور دقیقی توسط نصاب اندازه گیری شدند به کمک یک مشعل متصل به کپسول گاز مایع دچار داغ شدن و سپس به سطح چسبانده می شود. لازم است بدانید که هر کدام از کپسول های گاز مایع به طور عمده می توانند ۵۰ متر ایزوگام را به اجرا درآورند. البته علاوه بر اهمیت قیمت ایزوگام، شرایط آب و هوایی، نوع ایزوگام و همچنین نحوه نصب نیز اهمیت دارد چرا که این امور می توانند بر متراژ تاثیر گذار باشند.

مشعل های ایزوگام کار

از مهم ترین ابزارهای لازم برای نصب و اجرای ایزوگام، مشعل های ایزوگام کار هستند. این ابزار در اصل با شلنگ سیمی و سر شلنگی همراه هستند و به یک کسپول وصل می شوند‌. همچنین به طور عمده به صورت تک شعله و چند شعله در بازار موجود هستند. ایزوگام در اصل به کمک این ابزار حرارت داده می شود تا بتواند به طور کامل و به درستی به سطح چسبیده شود.

کمچه ها و ماله بند کشی برای ایجاد عایق

ماله ای مختص ایزوگام است که پس از نصب شدن ایزوگام به سطح بام و با کمک این ابزارها جوشکاری را انجام می دهند که این کار موجب مستحکم شدن نصب ایزوگام می شود.

تیغ های موکت بری

تیغ های موکت بری از دیگر وسایل و تجهیزات لازم برای نصب و اجرای ایزوگام به حساب می آید. به دلیل اینکه در ایزوگام از فویل استفاده شده است و همچنین به دلیل لزوم برش دادن دقیق ایزوگام یک ابزاری نیاز است تا به کمک آن بتوان ایزوگام را به میزان لازم برش داد که در نتیجه برای این امر از کاترهای فلزی که تیغ آهنی تیزی دارند، استفاده می شود.

کپسول آتش نشانی

از این ابزار برای زمان های لازم همانند شعله ور شدن کپسول استفاده می شود تا از ایجاد هر گونه خطرات و مشکلات جدی جلوگیری شود.

بنابراین با توجه به تجهیزاتی که نیاز است برای نصب و اجرای ایزوگام داشته باشید توصیه می کنیم از نصاب های حرفه ای کمک بگیرید. به عبارتی بهتر برخی فروشندگان و تولید کنندگان ایزوگام خدمات نصب را همراه با خرید و پرداخت قیمت ایزوگام به شما ارائه می دهند که استفاده از این خدمات می تواند بسیار کمک کننده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *