نصب ایزوگام در 5 قدم ، آموزش جامع نصب و اجرای ایزوگام روی سطوح مختلف ، آموزش انتخاب ایزوگام مناسب برای پشت بام ، بهترین روش برای نصب ایزوگام روی دیوار ساختمان .

 

آموزش نصب ایزوگام در 5 قدم ساده

آموزش نصب ایزوگام و عایقکاری ساختمان در 5 مرحل به زبان ساده

نصب ایزوگام یکی از مهمترین عوامل مؤثر بر عملکرد ایزوگام است. حتماً می‌دانید که ایزوگام یک محصول بسیار خوب برای عایق‌بندی مکان‌های مختلف ساختمانی می‌باشد و امروزه از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است. برای عملکرد درست و استفاده‌ی طولانی مدت از ایزوگام‌ها دو عامل کیفیت محصول و نصب صحیح آن اهمیت بسیار زیادی دارند. هر چقدر که این دو عامل به درستی رعایت شده باشد، ایزوگام‌ها طول عمر بیشتر و مفیدتری خواهند داشت. اما از این بین، نصب ایزوگام اهمیت فوق العاده‌ای دارد و تا زمانی که به درستی انجام نشود نباید انتظار عملکرد خوب داشت. ما در این مقاله در وب سایت ایزوگام اصل سعی کرده‌ایم آموزش کامل و مرحله به مرحله‌ی نصب را ارائه کنیم تا بتوانیم لذت و آرامش استفاده از یک عایق خوب را به شما هدیه کنیم. ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید.

ابزار لازم برای نصب ایزوگام

هر نصاب ایزوگام برای نصب ایزوگام با توجه به نوع پروژه به ابزار و وسایلی نیاز دارد تا بتواند کارش را به درستی انجام بدهد. اما به طور کلی، ابزار و وسایل مورد نیاز در مراحل نصب ایزوگام شامل موارد زیر است.

  • کپسول گاز مایع (برای نصب ۵۰ متر ایزوگام حدوداً یه کپسول مورد نیاز است)
  • چراغ شعله پخش کن استاندارد سیار (به دو صورت تک شعله و چند شعله در بازار موجود است و از مهمترین ابزار نصب ایزوگام محسوب می‌شود. بنابراین، باید در خرید مشعل خوب و مرغوب دقت نمایید)
  •  فندک جرقه‌ای (برای روشن کردن شعله پخش کن)
  •  کمچه و ماله بند کشی (برای جوشکاری بندهای ایزوگام)
  •  تیغ موکت‌بری فلزی (کاتر) (برای برش دقیق ایزوگام)
  •  تیغه لاستیکی دسته‌دار
  •  کپسول آتش نشانی (که ضروری‌ترین وسیله است، چون تمامی کار نصب ایزوگام با آتش انجام می‌شود)
  •  طناب و قرقره (برای انتقال رول‌های ایزوگام)
  •  جارو (برای تمیز کردن کامل گرد و خاک)
  •  تجهیزات ایمنی شامل: لباس ضد گرما، کلاه ایمنی، عینک محافظ، دستکش نسوز برزنتی، کفش کف‌صاف، کفش چرم ساق بلند
  •  مواد کمک نصب ایزوگام (پرایمرها و مشتقات قیری سازگار با مشخصات عایق رطوبتی پیش ساخته)

هنگام نصب ایزوگام به این موارد دقت کنید

نکته مهم در نصب ایزوگام  ، این است که تا جایی که ممکن است این کار را به دست افراد متخصص و حرفه‌ای بسپارید. متاسفانه سهولت نصب و اجرای این عایق رطوبتی باعث شده تا افراد بسیاری (مثل بنا، لوله کش و …) خود شخصاً اقدام به نصب آن نمایند. این در حالی است که نصب این عایق نیز همانند همه کارهای دیگر نیازمند توجه به ظرافت‌ها و ریزه کاری‌هایی است که تنها ایزوگام کارهای حرفه‌ای با آن‌ها آشنا هستند و به آن‌ها توجه دارند.

نکات مهمی وجود دارد که قبل از نصب ایزوگام باید به آن‌ها توجه داشته باشید. برخی از مهمترین این نکات عبارتند از:

  1.  برای اینکه ایزوگام تا مدت‌های طولانی دوام داشته باشد و دچار آسیب نشود حتماً باید دقت کنید که دارای علامت استاندارد باشد.
  2.  سطح زیرین ایزوگام حتی الامکان باید کاملاً صاف و بدون برآمدگی باشد.
  3. سطح موردنظر برای ایزوگام باید کاملاً تمیز و بدون هرگونه گرد و خاک و دوده باشد.
  4.  عایق‌بندی را در روزهایی که هوا صاف است انجام دهید و در روزهایی که احتمال بارش برف و باران وجود دارد به هیچ عنوان اقدام به نصب ایزوگام نکنید. شرایط جوی باید به گونه‌ای باشد که تا چند ساعت قبل و بعد از نصب ایزوگام محیط مرطوب نباشد.

متاسفانه عده‌ای با به تاخیر انداختن نصب این عایق مجبور می‌شوند نسبت به نصب ایزوگام در روزهای بارانی و حتی برفی اقدام کنند که این کار به شدت از کیفیت کار کم می‌کند. پیشنهاد اهل فن این است که این محصول را در یک روز غیربارانی که سطح مورد نظر خشک است نصب کنید تا حداکثر چسبندگی با سطح و نیز لایه‌های کنار هم ایجاد شود و هیچ روزنه‌ای برای ورود آب و باران به جای نماند.

  1.  دمای زیر ۵ درجه‌ی سانتیگراد برای نصب ایزوگام مناسب نیست و ممکن است در صورت نصب، باعث کاهش خاصیت الاستیسیته ایزوگام شود. نصب ایزوگام در دمای زیر ۵ درجه باعث می‌شود خاصیت لاستیکی رول‌های عایق ساز شدیداً کاهش یابد و حتی از بین برود. و همچنین اتصال بین سطوح با ایزوگام به خوبی انجام نشود. در این صورت امکان ترک برداشتن لایه‌ها نیز وجود دارد.
  2.  نصب ایزوگام نباید در دمای بیش از ۴۰ درجه‌ی سانیگراد انجام شود.
  3.  تمامی گوشه‌ها و اطراف سطوحی که زاویه‌ی ۹۰ درجه دارند قبل از نصب میبایست با سیمان ماهیچه کشی شوند. برای اینکه از چسبیدن سطوح در گوشه‌ها مطمئن شویم میبایست با استفاده از قیر مذاب آن‌ها را بچسبانیم و قبل از این کار نیز بین سطوح به وسیله‌ی ماله کشی باید هواگیری شود. دقت داشته باشید که برای این کار بهتر است ماله را گرم کنیم.
  4. دقت داشته باشید که عایق ایزوگام نباید روی زاویه‌ی ۹۰ درجه نصب شود و میبایست از فیلت استفاده شود.
  5.  اگر سطح مورد نظر برای ایزوگام کردن فلزی باشد، دقت داشته باشید که این سطح تمیز و بدون زنگ زدگی باشد و بهتر است قبل از نصب از پوشش ضد زنگ استفاده کنید.
  6.  اگر سطح مورد نظر موزاییکی یا سرامیکی باشد، بهتر است فاصله‌ی سطوح و سرامیک‌ها با دوغاب پر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *