نصب ایزوگام، پیش از شروع اجرای هر طرحی لازم ابتدا به یکسری مقدمات و پیش فرض های موردنیاز برای انجام آن طرح و پروژه توجه نمود ، نصب ایزوگام هم به عنوان یک طرح و پروژه ساختمانی مقدمات و پیش نیاز هایی دارد که ابتدا باید به آنها پرداخته شود .

در صورتیکه مقدمات نصب و اجرای ایزوگام همگی بدرستی انجام گیرد ما می توانیم برای سالهای متمادی بدون هیچ گونه نگرانی از چکه کردن سقف خانه و یا نشتی دادن کف سرویس بهداشتی با آرامش زندگی خود بپردازیم ، اما مقدمات و پیش نیازهای نصب ایزوگام کدامند ؟ ما قبل از انجام کار عایق کاری چه کارهایی را باید انجام دهیم .

در این مقاله ما به تشریح تمام موارد مورد نیاز برای یک نصب ایزوگام اصولی و حرفه ایی می پردازیم ، با ما همراه باشید .

 


 

 

 

 

 

 

انجام زیر سازی برای نصب ایزوگام

پیش از شروع کار نصب ایزوگام ابتدا باید سطحی را که می خواهیم ایزوگام کنیم ، آماده نصب نماییم ، این آماده نمودن همان زیر سازی می باشد . در کار زیر سازی می باید با استفاده از سیمان و بتون سطح زیر ایزوگام را کاملا صاف و عاری از چاله و گودال و پستی بلندی نماییم ، استفاده از مصالح مقاوم مانند بتن و موزاییک در این کار بسیار مهم است ، چون اگر ایزوگام روی سطح سست و نامقاوم چسبانیده شود ، با اندکی فشار در زمین فرو رفته و لایه ایزوگام شکسته یا سوراخ می شود و در این صورت نشتی پیدا می نماید .

برای انجام کار زیر سازی باید به شیب محل نصب هم دقت ویژه شود ، لازم است تا با یک شیب ملایم مسیر عبور آب روی ایزوگام را به سمت ناودان ها باز نگه داریم تا از ماندن و جمع شدن  آب در سطح ایزوگام هنگام بارندگی جلوگیری نماییم .

آموزش مقدمات نصب ایزوگام
آموزش زیر سازی برای نصب اصولی ایزوگام

تعیین میزان ایزوگام مورد نیاز برای نصب

خوب ، بعد از انجام کار زیر سازی چند روزی زمان لازم است تا بتن و یا موزاییک کارشده سفت و محکم شود و ما در این زمان فرصت داریم تا کارهای مقدماتی دیگر برای نصب ایزوگام را انجام دهیم ، در مرحله بعد ما با متر کردن سطح و مشخص کردن مساحت محل نصب ، محاسبه می نماییم که برای نصب ایزوگام محل حدودا به چند متر ایزوگام نیاز داریم . برای انجام این کار دقت کنید که هر رول ایزوگام 10 متر است و در نظر داشته باشید که هنگام نصب هر ورق ایزوگام ، ورق بعدی حدود 10 سانتیمتر باید روی ورق قبلی را پوشش دهد ، این کار به منظور درز گیری مناسب و صحیح صورت می گیرد .

مثال :

اگر محل نصب ما در ابعاد 10 متر در 8 متر مساحت داشته باشد ، یعنی ما به 80 متر ایزوگام نیاز داریم و با در نطر گرفت 10 سانتیمتر برای درز گیری لایه ها به این نتیجه میرسیم که حدود 90 متر ایزوگام برای پوشش سطج مورد نظر نیاز است .

 

تهیه ایزوگام با کیفیت و مناسب

بعد از زیر سازی محل و تعیین میزان ایزوگام مورد نیاز حالا وقت آن است که به بازار برویم و ایزوگام با کیفیت و مناسب محل نصب خود را خریداری نماییم ، اما برای خرید ایزوگام مناسب لازم است تا مواردی را مورد نظر قرار دهید .

1 . قبل از خرید ایزوگام سعی کنید با یک متخصص در زمینه خرید و فروش و نصب ایزوگام مشورت کنید . این کار به شما کمک می کند تا در نهایت بهترین ایزوگام را متناسب با بودجه در نظر گرفته شده خود انتخاب و خریداری کنید .

2 . هنگام خرید ایزوگام حتما به نشان استاندارد ملی روی ایزوگام دقت کنید و ایزوگامی را خریداری نمایید که دارای نشان استاندارد باشد .

3. دقت کنید که ایزوگام را برای نصب در چه منطقه آب و هوایی نیاز دارید آیا منطقه شما سردسیر است یا گرمسیر ، برای یافت ایزوگام ماسب برای منطقه آب و هوایی خود حتما برچسب روی رول ایزوگام را مطالعه نمایید ، و از فروشنده بخوایید ایزوگام مناسب با محل زندگی شما را معرفی نماید .

4. به وزن رول ایزوگام دقت کنید ، وزن 42 کیلوگرم برای رول ایزوگام ایده آل است این وزن نشان میدهد که ایزوگام موردنظر از حجم قیر موردنیاز برخوردار می باشد .

5 . در صورتیکه قصد خرید  ایزوگام فویلدار آلومینیومی را دارید ، دقت نمایید ایزوگامی را انتخاب کنید که دارای فول آلومینیومی با ضخامت بالایی باشد .

 

مشاور خرید و نصب ایزوگام

به هر دلیلی اگر برای خرید و نصب ایزوگام نیاز به مشاوره دارید می توانید همین حالا با استفاده از شماره تلفن های زیر همین صفحه با مشاورین شرکت ایزوگام اصل تماس بگیرید . همکاران ما در ایزوگام اصل در طول 24 ساعت شبانه روز آماده پاسخگویی به پرسش های شما  و اعلام لیست قیمت ایزوگام  با نصب و  اجرا در تهران می باشند ، بخاطر داشته باشید برای دریافت قیمت ایزوگام و هزینه نصب ایزوگام در تهران و کرج با ما تماس بگیرید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *