نگهداری ایزوگام بعد از نصب

ایزوگام / نگهداری ایزوگام بعد از نصب باید به گونه ای باشد که شما باید در هر سال چندین بار از بام منزلتان بازدید کنید، و کلیه ناودان ‎ها، درز پوش‎ها، نورگیرها، هواکش‎ها، کفشوی‎ها را در چندین نوبت خصوصا در ماه های شهریور و دی و اسفند مورد بررسی و باز بینی قرار دهید، و از بار بودن آنها اطمینان حاصل کنید.

ایزوگام

راه خروج آب یا ناودانی بام

اگر راه ناودان یا راه آبی در پشت‌بام با زباله‎هایی که به وسیله باد و طوفان به روی پشت‌بام آورده میشوند گرفته شده باشد، باعث تجمع آب و سنگینی سقف میشود و همچنین احتمال نفوذ آب را در آن قسمت بالا می‌برد.

برای بازبینی از بام و دریچه راه های آب و ناودان ها و یا هر کار دیگر از دمپایی های نرم استفاده کنید.

اجسام نوک تیز

روش دیگری برای نگهداری ایزوگام بعد از نصب این است که باید دقت کنید که از گذاشتن اجسام نوک تیز و یا وسایل سنگین روی بام خوداری کنید.

در صورتی که مجبور به قرار دارن کولر در پشت‌بام هستید، همچنین باید از ریختن مصالح ساختمانی علی الخصوص سنگ ریزه‎های نوک تیز بر روی ایزوگام خودداری کنید.

بعد از این که بام منزلتان را ایزوگام کردید، به هیچ وجه نباید بر روی آن با کفش پاشنه دار تیز راه بروید. همچنین باید از رفت و آمد های بی مورد بر روی بام و ایزوگام خصوصا در روزهای یخبندان خودداری کنید.

پایه کولر

لازم است از چهار پایه برای آن استفاده کنید بهتر است پایه های پهن داشته باشد و یا پایه های آن را بر روی یک عدد کاشی یا سرامیک قرار دهید تا باعث له شدن و یا سوراخ شدن و بریدن لایه ایزوگام نشود.

ملات محافظ

در حمام و سرویس های بهداشتی بهتر است پس از نصب ایزوگام کف آن محل را با لایه مقاوم سیمان بپوشانیم(ملات محافظ) و بعد شروع به چسباندن کاشی و سرامیک دیوار ها و کف کنیم. با این کار از رسیدن هرگونه آسیب به ایزوگام کف سرویس بهداشتی و حمام جلوگیری می‌کنیم.