ایزوگام / بعد انجام کار اجرا و نصب ایزوگام همواره این پرسش وجود دارد که نصابان ایزوگام چگونه متراژ ایزوگام مصرف شده را محاسبه می نمایند . این پرسش به این دلیل به ذهن کارفرمایان خطور می کند که معمولا با متراژ ایزوگامی به مراتب بیشتر از متراژ و مساحت محل نصب ایزوگام روبرو می گردد . مثلا اگر پشت بام خانه ایی 100 متر مساحت داشته باشد هزینه حدود 120 متر ایزوگام را بایدپرداخت نمایند . اما واقعا این افزایش متراژ به چه دلیل است .

محاسبه متراژ ایزوگام بعد از نصب

برای محاسبه دقیق مقدار ایزوگام مصرفی و قیمت ایزوگام برای عایق بندی ابتدا باید تمام ابعاد سطح مورد نظر را به وسیله متر دقیق اندازه گیری کرده و سپس مساحت به دست آمده را در ۱.۲ ( ۲۰٪ ) ضرب می کنیم.

عدد حاصل شده از این عمل همان مقدار ایزوگام مصرفی مورد نیاز می باشد. برای مثال اگر متراژ سطح مورد نظر ما ۱۰۰ متر باشد ، میزان ایزوگام مصرفی مورد نیاز برای آن سطح ۱۲۰ متر خواهد بود .

دلایل مهم افزایش مقدار ۲۰ درصد ایزوگام مصرفی

۱۰ درصد ؛ به دلیل همپوشانی لایه های ایزوگام می باشد .

به این صورت که لایه بالایی به اندازه ۱۰ سانتی متر روی نوار مشکی رنگ لایه زیرین که فویل آلومینیومی ندارد قرار می گیرد .

نکته لازم به ذکر است که این همپوشانی نباید بیشتر از ۱۰ سانتیمتر باشد چراکه در غیر این صورت چسبندگی کاملی به وجود نمی آید و

با مرور زمان و تخریب تدریجی ایزوگام رطوبت به آن محل نفوذ خواهد کرد . ۱۰ درصد دیگر، برای محل هایی مانند دیوارها ، ناودان ها ، لایه اضافی برای زیر پایه کولر ، دودکش و سایر مکان ها می باشد .

موارد مهم در محاسبه متراژ ایزوگام مصرف شده

نحوه محاسبه قیمت ایزوگام مصرفی بستگی به موارد زیر دارد که عبارت اند از:

  1. آیا ایزوگام مصرفی دارای نشان استاندارد می باشد
  2. از نوع ایزوگام های تولید شده با قیر دمیده است یا قیر خالص
  3. نوع برند و نوع تخصصی ایزوگام مصرفی انتخاب شده

بعد از بررسی موارد ذکر شده مقدار مصرفی ایزوگام مورد نیاز در قیمت واحد آن ضرب شده و اجرای ایزوگام در مکان مورد نظر انجام می پذیرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *