ایزوگام / با گسترش استفاده از عایق رطوبتی ایزوگام باید گفت تقریبا اکثر ساختمان ها از ایزوگام برای عایق کاری استفاده می کنند. و با توجه به اینکه ایزوگام نیز مانند مصالح و دیگر مواد از طول عمری برخوردار است که این طول عمر می‌تواند به عوامل و شرایط بسیاری بستگی داشته باشد.

طول عمر ایزوگام

برخی از عوامل تاثیر گذار در طول عمر ایزوگام

۱- کیفیت ایزوگام

اولین و موثرترین عامل در طول عمر مفید ایزوگام کیفیت می باشد. در حقیقت ایزوگام بر اساس کیفیت مواد اولیه تشکیل دهنده آن دسته بندی می‌شود.

۲- نحوه نصب ایزوگام

یکی دیگر از این عوامل تاثیر گذار، نصب ایزوگام و طریقه اجرای آن می باشد.
در واقع اگر یک لایه ایزوگام با کیفیت و مرغوب و استاندارد باشد و به درستی نصب و اجرا نشود بر طول عمر ایزوگام تاثیر خواهد گذاشت. .

۳-استفاده و  بهره برداری از ایزوگام

استفاده صحیح و درست از ایزوگام، مراقبت و تعمیرات به موقع ایزوگام طول عمر آن را تا حد زیادی افزایش خواهد داد. در واقع هر مقدار ایزوگام با کیفیت و عالی باشد باز هم باید از آن استفاده صحیح نمود تا طول عمر آن افزایش پیدا کند. پس دقت داشته باشید از وارد آوردن ضربه و سوراخ شدن لایه ایزوگام خودداری نمایید.

4- ویژگی و شرایط محیط

برخی موارد محیطی مانند تماس ایزوگام با اسید ،مواد خورنده،آفتاب شدید، دمای بالا به صورت دائم،مواد نفتی حلال،برخورد ضربه با اجسام تیز، لرزش دائمی و نشست های آنی در کاهش طول عمر ایزوگام بسیار موثر می‌باشند.

5- تفاوت در کاربرد ایزوگام

باید به این نکته توجه داشته باشید که هر مدل از ایزوگام برای محل های خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. یعنی استفاده از ایزوگام بدون فویل برای محل هایی مناسب می باشد که در تماس با نور آفتاب نباشند. همچنین برای مناطق سردسیر نمی‌شود از ایزوگام مناطق گرم و معتدل استفاده کرد، زیرا ممکن است به خاطر سرما آسیب ببیند.