اگر ایزوگام نصب شده روی دیوارها یا بام ساختمان‌های دیگر را دیده باشید، معمولا سطحی براق و نقره‌ای رنگ دارد. علت اینکه ایزوگام به این شکل و رنگ دیده می‌شود، لایه فویلی است که با استفاده از آن روی ایزوگام پوشانیده شده است.

ایزوگام

لایه‌های تشکیل دهنده‌ی ایزوگام

ایزوگام از چند لایه تشکیل شده است. لایه‌های تیشو و لایه‌های قیر صنعتی یا طبیعی و لایه فویل. هر یک از این لایه‌ها وظایف مختلفی را بر عهده دارند. لایه‌ی بیرونی ایزوگام که با فویل پوشانیده می‌شود و این نوع ایزوگام به ایزوگام فویل دار مشهور است، به دلیل محافظت از لایه‌های زیرین ایزوگام در برابر تابش اشعه خورشید است.

اشعه‌های خورشید حاوی امواج ماورای بنفش هستند که تابش طولانی مدت آن‌ها به لایه‌های زیرین ایزوگام باعث از بین رفتن و کاهش عمر و کیفیت آن می‌شود. به همین دلیل با استفاده از یک لایه فویل محافظ، از این آسیب جلوگیری می‌شود.

مزایای دیگر فویل روی ایزوگام

مزیت دیگر فویل روی ایزوگام این است که اشعه‌ی مادون قرمز خورشید نیز امکان تابش و جذب و تبدیل به گرما در ساختمان را نخواهد داشت و در نتیجه فضای داخلی خانه‌ها در تابستان کمتر گرم خواهد شد و در نتیجه انرژی کمتری برای سرمایل مصرف می‌شود.

همچنین این لایه‌ی بیرونی، این مزیت را دارد که اگر آسیب ببیند یا سوراخ شود، محل خرابی ایزوگام را به آسانی می‌توان تشخیص داد و نسبت به ترمیم آن اقدام نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *